wtorek, 12 czerwca 2012

Gęsta, kremowa zupa pomidorowa


Coś musi w tym być, że nasz gust kulinarny zmienia się średnio co 10 lat. Nie cierpiałam zup w przedszkolu. Na informację o takim rodzaju strawy na najbliższy posiłek reagowałam jak namiętni gracze sieciowi na wieść o braku internetu. Cóż, teraz jak chcę zjeść w restauracji coś szybkiego, zamawiam zupę, ku totalnemu niezadowoleniu kelnerów czasem tylko zupę i idę dalej. Po dobrej zupie dobrą restaurację poznasz. To jest pewne jak to ze po piątku 13 przychodzi poniedziałek 16 i że każdy pijak to złodziej.
A tymczasem zapraszam na pyszną, pokrzepiającą zupę, kipiącą leczniczym likopenem. Lekarstwo na wszystko. Składników trochę jest, no ale z piachu bata nie ukręcisz.

Na gar obiadowy kilkulitrowy:

- bulion z warzywami (np. 2 kostki rosołowe, woda, 2 średnie marchewki, mały korzonek pietruszki razem z natką jeśli jest doń przytwierdzona, kawałek selera, mały por),
- 7 pomidorów lub w okresie zimowym 3 puszki pomidorów bez skórki,
- 2 średnie cebule
- 4 - 5 dużych ząbków czosnku,
- 1 papryczka chilli (opcjonalnie oczywiście),
- 2 czubate łyżki pestek dyni,
- 4 łyżki śmietany 30%,
- łyżka sosu sojowego,
- łyżka przecieru pomidorowego (lub takie malutkie opakowanie), 
- sól, pieprz, 
- łyżeczka ostrej papryki jeśli chilli nie mamy lub wrzucamy bez pestek

  1. Bulion gotuję sobie zazwyczaj dzień wcześniej. Wszystko wrzucam pokrojone do garnka, oprócz wody oczywiście i na małym ogniu pod przykrywką się to samo robi. 
  2. Obieramy cebulę, kroimy na plastry i podsmażamy, w sumie to karmelizujemy, na małym ogniu na oleju. W tym czasie warto sparzyć pomidory i obrać ze skórki,  pokroić byle jak do miseczki. 
  3. Jak już pokroimy obrany czosnek na plasterki to na pewno cebula już będzie miękka, lekko przysmażona. Do niej dorzucamy czosnek i pokrojoną papryczkę chilli (z pestkami lub bez... ), chwilę podsmażamy i zapewne cały olej już z patelni wsiąkł w cebulę, także czym prędzej dorzucamy pomidory i przecier pomidorowy.
  4. Niechaj zupa sobie tam pyrka na małym ogniu a tymczasem na suchej patelni teflonowej prażę pestki dyni. Powoli, mieszając łyżką. Tak kilka minut, żeby się nie przypaliły bo nie czekam aż wszystkie będą przyprażone.
  5. No teraz przyszedł ten moment, który może się wielu nie podobać i pokręcą teraz nosem i stwierdzą, że może ten przepis to nie dla nich, ale warto. Zupę miksuję, ścieram na miazgę. Wszystko. Później wlewam śmietanę i wsypuję pestki dyni. Pozostaje przyprawi ćsolą i pieprzem do smaku. Pycha

36 komentarzy:

Beata Błaszczyk pisze...

Muszę przyznać, że jak byłam w przedszkolu uwielbiałam pomidorową, aż pewnego czasu mi się przejadła. Długi czas jej nie lubiłam. Teraz natomiast sądzę, że nie ma nic lepszego od pomidorówki ugotowanej przez moją mamę! Ta również wygląda smakowicie. Zapraszam do mnie na czarywkuchni.blogspot.com ! Ja jestem początkująca, na blogu można znaleźć na razie tylko jeden przepis, ale obiecuję, rozkręcę się! :3

Anonimowy pisze...

Pyszności!

panna migotka pisze...

A ja nie przepadam za pomidorową :( Może z tego przepisu mi posmakuje... :)

Małgorzata Sobczyk pisze...

Pomidorowa to jest to

Pierwiasteksmaku pisze...

Uwielbiam wszystkie rodzaje zup, z chęcią wykorzystam powyższy przepis

Anonimowy pisze...

Hello i am kavin, its my first occasion to commenting
anywhere, when i read this article i thought i could also create comment due to this brilliant article.



Check out my web blog :: Fotografia

Unknown pisze...

Wygląda bardzo smakowicie! Na pewno spróbuję. Zapraszam Cię na mojego bloga chilicake.blogspot.com ;) Dopiero się rozkręca, więc mała pomoc mile widziana. Pozdrawiam ;)

Glam Awards pisze...

taka pomidorowa jest najlepsza:)

Administrator11 pisze...

Cześć. Nominowałam Twojego bloga do Liebster Blog Awards. Szczegóły w tym wpisie: http://anitainspiruje.blogspot.com/2014/02/nominacja-liebster-blog-awards.html
Mam nadzieję, że przyłączysz się do zabawy!

Recenzje na widelcu pisze...

Serdecznie zapraszam Twój blog do nawiązania współpracy z Mikserem Kulinarnym:
http://zmiksowani.pl

Nie wiem czy wiesz, ale Mikser Kulinarny jest serwisem zrzeszającym polskie blogi kulinarne. Obecnie posiada ponad 4 000 blogów w bazie, z których pobrał już ponad 600 000 przepisów kulinarnych. Nasz serwis jest jednym z najpopularniejszych serwisów kulinarnych w Polsce. Dzięki nam, fani kuchni utworzyli już ponad 25 000 wirtualnych książek kulinarnych, w których zapisali ponad 400 000 przepisów do wypróbowania na później! Twoje przepisy też mogą się w nich znaleźć :)

pozdrawiam

Marta Dąbrowska pisze...

Fajnie, że w końcu trafiłam na stronę, na której umieszczane przepisy są w granicach cenowego i smakowego rozsądku :) A zupa pomidorowa? Smak dzieciństwa! :) I pewnie tylko nie mój.

Ania pisze...

Wygląda smakowicie, nie powiem, zwłaszcza że jestem wielką miłośniczką zupy pomidorowej z niezbyt dużą ilością czasu na gotowanie. Z gotowaniem często bywa problem właśnie przez wzgląd na małą ilość czasu, ale można sobie z tym poradzić. Jest taka strona https://mrchef.pl/misja gdzie można zapoznać się z menu i złożyć zamówienie, a potem przywożą wszystkie składniki do gotowania z przepisem i gotowe, można samemu upichcić :)

Pizzeria Poznań pisze...

Ten blog w stu procentach jest rewelacyjny.Jestem pewny że dużo osób na te forum zaglądnie.

Cafe Silesia pisze...

Proste, a jakie smaczne:) Takie przepisy najlepiej się sprawdzają według mnie:)

Magda pisze...

Słuchajcie, a czy ktoś z was korzystał może kiedyś z diety pudełkowej? Ja nie mam czasu gotować i nie ukrywam, że taki catering https://www.lightbox.pl/catering-dietetyczny-krakow byłby dla mnie świetnym rozwiązaniem. Co wy o tym sądzicie? Warto z tego korzystać?

anna pisze...

Od kilku tygodni gotuje swojemu mężowi bardzo dobre obiady.Przepisy mam z strony internetowej https://conaobiad.com.pl . Może państwo też na tę stronę zajrzycie.

buy animal crossing bells pisze...

Znajomy mi powiedział żebym wszedł na ten blog. Ja go posłuchałem i na ten blog wszedłem.

wojtek pisze...

Od bardzo dawna moja małżonka namawia mnie żebym skorzystał z bardzo profesjonalnej firmy Karaluchy .Ja na pewno z tej firmy skorzystam,ale jeszcze nie wiem kiedy dokładnie.

Online - psychoterapeuta-online.pl pisze...

Polecam fajny wpis I musi to być super smakowite

pluskwy pisze...

WIdzieliście też pluskwy domowe które są krwiopijnymi insektami , więcej tutaj znajdziesz https://prusator.pl/pluskwy-domowe-sposoby-zwalczania/

tadek pisze...

Każdy komentarz pod tym artykułem jest bardzo dobrze napisany. W przyszłości na ten blog jeszcze wrócę.

Maczfit kod rabatowy pisze...

Ten blog ma mase spamu w komentarzach :(

ramoneski damskie pisze...

Moja znajoma bardzo lubi gotować to na pewno będzie bardzo zainteresowana tym artykułem.

Magazynowanie Bydgoszcz pisze...

Super blog. Na tym blogu warto zostać bo można się dużo dowiedzieć.

Anonimowy pisze...

Uwielbiam zupę pomidorową. Często korzystam z cateringu tam to jest częsta pozycja w menu.

Beata pisze...

Ja jakoś nie mogę się przekonać do gotowania. Nie wychodzi mi to i szkoda mojego czasu. Teraz korzystam z https://goodboxfit.pl/#diety to firma która oferuje dietę pudełkową. Właśni8e z niej skorzystałam i jestem zadowolona mam codziennie dostarczane zdrowe i smaczne posiłki.

dobre makrony starówka pisze...

Ciekawa propozycja

dostawca lodów proteinowych pisze...

Ciekawy pomysł na klasykę, super wpis

hydraulik pisze...

Gotowanie to domena żony, ale takie przepisy powoli przekonują mnie, że pichcenie może przynosić niemałą frajdę. Pozdrawiam http://jacek-hydraulik.pl

jaki rower crossowy wybrać? pisze...

Super proozycja

Anonimowy pisze...

Uwielbiam zupę pomidorową i jako detektyw często zamawiam ją na mieście w przerwach między śledzeniem obiektu.

HARDOX pisze...

Pewnie zostanie na tym blogu. Dodatkowo mojemu znajomemu powiem o tym blogu.

adam pisze...

Super blog. Dużo osób powinno wejść na ten blog.

Promyk pisze...

Zupa pomidorowa zawsze kojarzy mi się z wyjazdami na kolonie i obozy. Ostatnia z tymi organizowanymi przez Fundację Promyk https://www.promykfundacja.pl/cennik.php

dekoracje pisze...

Kumplowi powiem o tym blogu. On na pewno na ten blog wejdzie.

wino bezalkoholowe pisze...

Rewelacyjny blog. Ciekawy czy mojego kumpla ten blog zainteresuje.