niedziela, 10 lutego 2008

Sos czosnkowy



Ci, którzy już próbowali wiedzą, jak trudno jest zrobić naprawdę dobry sos czosnkowy. Minęło sporo czasu, aż wreszcie znalazłam ten właściwy przepis na ten konkretny smak, którego zakosztowałam kilka lat temu w steak housie Majero w Grudziądzu. Wiele frytek tam się już zjadło przez ten czas i wiele osób bezskutecznie wypytało. Wreszcie wiem, mam i dam przepis.

na około 200 ml sosu:

- połowę (100ml) stanowi jogurt naturalny
- druga połowa to majonez
- 2 ząbki czosnku
- koperek
(może być suszony)
  1. Wszystkie składniki oczywiście mieszamy ze sobą, w tym nie ma żadnej filozofii.

  2. Moim zdaniem dwa ząbki w zupełności wystarczą. Zależy to oczywiście od upodobań, ale ja już wielokrotnie przesadziłam z tym dodatkiem i zostaję przy dwóch.

  3. Sosu nie należy już solić, jedyne co można to dodać trochę pieprzu lub mielonej chilli. Od soli won.

8 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Sos jest naprawdę pyszny, długo szukałam tego przepisu:) Dziękuję:)

Anonimowy pisze...

sos "niebo w gębie", w końcu trafiłam na właściwy przepis, Bardzo dziękuję!!!

Anonimowy pisze...

Sos jest rewelacyjny!!!!

magda pisze...

Dzięki za komentarze.
Jeszcze słyszałam o innej wersji tego sosu, podobno równie dobrej, ale jeszcze jakoś nie miałam odwagi spróbować: zamiast koperku bierze się oregano i dodaje szczyptę soli...

Anonimowy pisze...

będę musiał sprawdić jak smakuje ten sosik mam nadzieje że będzie dobry

beti pisze...

sos jest ok. ja robie podobny tylko proponuje dodac szczypte cukru. duze znaczenie ma majonez.polecam majonez kielecki-jest z niego najlepszy.zamiast jogurtu mozna dodac smietane24%. popieram ze od soli zdaleka. smacznego.

Anonimowy pisze...

SUUUUUPER SOS !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonimowy pisze...

Dziś wypróbowałam Twój przepis :) Właściwie robiłam sos czosnkowy pierwszy raz i wyszedł naprawdę dobry :) nawet nie dodałam żadnego pieprzu..
Polecam ten przepis!!!